VÝUKA PROBÍHÁ PODLE UČEBNÍCH PLÁNŮ A OSNOV SCHVÁLENÝCH MŠMT ČR A DLE VYPRACOVANÉHO ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU (ŠVP).
ŠVP naleznete v sekci „Dokumenty“ – ŠVP září 2018/2019
Podmínkou vzdělávání ve výtvarném oboru je zájem o výtvarné aktivity a různé schopnosti dítěte, které umožňují plnit program učebních osnov.
Úkolem přípravné výtvarné výchovy je proces rozvoje výtvarného cítění a myšlení žáků, který je základem výtvarné komunikace.
Podporuje každé dítě, aby se vyvíjelo v citlivou bytost. Rozvíjí různé stránky dětské tvořivosti. Všechny aktivity vycházejí z bezprostředního prožívání a vyjadřování světa. Pozorný pohled na svět doplňuje úzký kontakt s výtvarnými materiály a nástroji. Děti si s nimi hrají, zkoušejí jejich vlastnosti a různé způsoby uchopení.
Podporuje plynulý vývoj žáků od dětského spontálního projevu a hravé experimentace k promyšlené tvorbě dospívajících. Studium I. stupně uzavírá závěrečná práce.
Reaguje na dospívání žáků a porovnání vlastní identity ve vztahu k okolnímu světu. Cesty k obsahu a formě odrážejí novou schopnost citově se ztotožnit s námětem a současně racionálně uvažovat, s nadhledem experimentovat a argumentovat.
Studium II. stupně rovněž uzavírá závěrečná práce.