VÝTVARNÝ OBOR
VÝUKA PROBÍHÁ PODLE UČEBNÍCH PLÁNŮ A OSNOV SCHVÁLENÝCH MŠMT ČR A DLE VYPRACOVANÉHO ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU (ŠVP).
ŠVP naleznete v sekci „Dokumenty“ – ŠVP
Podmínkou vzdělávání ve výtvarném oboru je zájem o výtvarné aktivity a různé schopnosti dítěte, které umožňují plnit program učebních osnov.
Úkolem přípravné výtvarné výchovy je proces rozvoje výtvarného cítění a myšlení žáků, který je základem výtvarné komunikace.
Podporuje každé dítě, aby se vyvíjelo v citlivou bytost. Rozvíjí různé stránky dětské tvořivosti. Všechny aktivity vycházejí z bezprostředního prožívání a vyjadřování světa. Pozorný pohled na svět doplňuje úzký kontakt s výtvarnými materiály a nástroji. Děti si s nimi hrají, zkoušejí jejich vlastnosti a různé způsoby uchopení.
Podporuje plynulý vývoj žáků od dětského spontálního projevu a hravé experimentace k promyšlené tvorbě dospívajících. Studium I. stupně uzavírá závěrečná práce.
Reaguje na dospívání žáků a porovnání vlastní identity ve vztahu k okolnímu světu. Cesty k obsahu a formě odrážejí novou schopnost citově se ztotožnit s námětem a současně racionálně uvažovat, s nadhledem experimentovat a argumentovat.
Studium II. stupně rovněž uzavírá závěrečná práce.
VÝUKA PROBÍHÁ PODLE UČEBNÍCH PLÁNŮ A OSNOV SCHVÁLENÝCH MŠMT ČR A DLE VYPRACOVANÉHO ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU (ŠVP).
ŠVP naleznete v sekci „Dokumenty“ – ŠVP
Fotografická a filmová tvorba
– má svůj základ ve využití moderních technologií digitální tvorby a nových médií, klasické výtvarné postupy jsou zařazeny pouze k získání základů a pochopení principů. Výuka probíhá v prvním stupni ve třech předmětech V těchto předmětech je soustředěno učivo z oblasti multimédií, digitální fotografie, videa, vnímání a interpretace uměleckého díla.
Ve druhém stupni se odborná výuka soustřeďuje zpět do jednoho předmětu dle výběru žáka (fotografie nebo video) v poměru teorie – praxe 1:2 . Je to dáno tím, že žáci se již odborně profilují - a zde tak mají možnost se své odbornosti více věnovat a řešit náročnější projekty.
Součástí každého stupně studia je integrovaná absolventská práce. Od druhého ročníku prvního stupně studenti zpracovávají ročníkové práce na vybrané téma.
- ZÁKLADY MULTIMEDIÁLNÍ TECHNIKY (MT) základní odborný předmět, který je součástí prvního stupně studia. Žáci se v něm naučí základům zejména digitální tvorby v oblasti jednotlivých médií, kterými jsou základy grafického designu, počítačová postprodukce, použití a vlastnosti jednotlivých přístrojů, ovládání souvisejících softwarů, základy optiky. Do tohoto předmětu je také zařazena výuka technické stránky prezentace díla, elektronická archivace a tisk.
- FOTOGRAFICKÁ TVORBA (F) od 1. ročníku 1. stupně - odborný předmět, v němž je vyučováno fotografování v širokém žánrovém spektru, a to jak v plenéru ve spojení s krajinářskou fotografií, dokumentární fotografií a reportážní fotografii, tak ve fotoateliéru se základy svícení při portrétování nebo produktové fotografii. Žáci se učí pracovat samostatně na vybraných projektech se zvyšující se náročností tak, aby plně chápali smysl a funkčnost vybraných témat. Žákům je umožněn individuální rozvoj na základě jejich schopností a zájmu.
- FILMOVÁ TVORBA (V) - od 1. ročníku 1. stupně - odborný předmět, v němž žáci získávají postupně znalosti z oblasti digitálního videa a s ním spojených oborů jako je zvuková tvorba střihová postprodukce, žánrové zařazení díla, základy produkce videoprojektů, smysly a způsoby jejich prezentace. Výuka se dotkne i základních specifik televizní tvorby. Na jednotlivých projektech mohou žáci pracovat ve skupinách, ve kterých si budou osvojovat profese z oboru filmové tvorby (scenárista, kameraman, režisér, střihač, produkční, zvukový mistr apod.) Pro filmovou tvorbu se ve vybraných projektech počítá se součinností ostatních oborů soustředěných do vzdělávání v ZUŠ.
Součástí všech předmětů obou stupňů je průběžná výuka etických a právních norem souvisejících s fotografickou a filmovou tvorbou (autorské a osobnostní právo apod.), dějin a historie dotčených oborů a přehled o moderních trendech a současném dění v oboru.
Cílem takto strukturované výuky je nejen získání dovedností v jednotlivých předmětech, ale i případně připravit žáka pro studium na vyšších stupních uměleckého vzdělávání.
Svátek má Kryštof
Zářijová slota - hrstka deště, fůra bláta.
Jak jelen do říje vchází, tak zase vychází.